Sóstótól a Báthori kastélyig

A több mint 117 ezer fős megyeszékhely északi csücskében, külön Sóstónak dedikált vonatállomásról közelíthetjük meg Nyíregyháza talán legizgalmasabb területét, ahol az állatparkot, a fürdőt és a múzeumfalut is felfedezhetjük.

Ámbár ez közel sem egy nap alatt teljesíthető program.

Hosszú Hétvége Nyíregyházán, Sóstón, Máriapócson, Nyírbátoron

1.NAP - Péntek:  Nyíregyháza-Sóstó
Sóstógyógyfürdő körül 2 négyzetkilométernyi tölgyes erdő – melyet a város tüdejének neveznek a helyiek – és a közeli múzeumfalu kellemes délutáni sétának ígérkezik. Utóbbi március 31-ig korlátozott nyitva tartással, 100 forintos sétálójeggyel fedezhető fel, így a parasztportákat belülről nem tudjuk megnézni télidőben.

A pénteki napba mindenképpen kombináljunk bele egy tartalmas fürdőzést is, ami nyáron inkább a strand (Blaha Lujza sétány), minden más időszakban inkább a tó átellenes felén az élményfürdő (Bernát utca) lesz.

2. NAP - Szombat:  Máriapócs, Nyírbátor, Nyíregyháza
Korán induljunk el a belváros felé, ha Sóstón szálltunk meg, hiszen itt érdemes benézni a főiskola Tuzson János Arborétumába, mely március 3-tól 10 órakor nyit. Épp elég időnk lesz egy kisebb sétára.

Ha nem autóval indulunk útnak, jó, ha elérünk egy délelőtt induló buszjáratot, amivel körülbelül egy óra alatt érkezünk meg Máriapócsra. Világszerte ismert nemzeti kegyhely Máriapócs, ahol a templomegyüttest fogjuk megnézni. Innen tovább folytatjuk utunkat Nyírbátorra, ahol ebédeljünk egy kiadósat, majd fedezzük fel a Báthoriak egykori birtokát: nézzük meg a kastélyt, a gótikus templomot és a Báthori Panoptikumot. Este, még 7 óra előtt érdemes visszaindulni Nyíregyházára, hiszen másnap is tartalmas programot tervezhetünk.

3. NAP - Vasárnap: Nyíregyháza-Sóstó
Az állatkert és vadaspark mellett esetleg el is haladtunk már pénteken, amikor a fürdő felé tartottunk. A sóstói tölgyerdőben 30 hektáron minden földrész állat- és növényvilága megmutatkozik, s a legtöbb állat szabadon él. Bejárhatjuk a Majomerdőt, a Kárpát-medence állatvilágát bemutató kifutót, sőt, idén a föld legnagyobb szárazföldi élőlénye, egy afrikai elefánt is érkezik Nyíregyházára.