Kellemes hétvége a Nyírségben

Igazán kellemes, élménydús hétvégében lehet részünk, ha a Nyírséget választjuk hétvégi utazásunk helyszínének. Izgalmas ipari emlékek, kellemes túrázási lehetőség és még sok minden egyéb vár bennünket!

1. NAP: Péntek: Kölcsey Park, Szatmári Múzeum

Mátészalka és térsége kellemes, könnyen megközelíthető úti cél a Nyírségben. A szállás elfoglalása után induljunk útnak, és tegyünk egy sétát a városban! Feltétlenül látogassunk el, és pihenjünk meg a Kölcsey Parkban, ahol megcsodálhatjuk a Himnusz költője tiszteletére emelt emlékművet is. Napunk zárásaként pedig látogassunk el Közép-Európa legnagyobb szekér-, kocsi- és hintógyűjteményével büszkélkedő Szatmári Múzeumba!

2. NAP: Tarpa, Rozsály

Másnap reggel kerekedjünk fel, induljunk útnak Tarpára, és járjuk be a mintegy 6 kilométer hosszúságú Szőlőhegy tanösvényt, mely 2 óra alatt körútként könnyen megtehető. Ezután induljunk tovább Rozsályra, és keressük fel a település szép és ritka ikonokkal ékesített görög katolikus templomát, majd pihenjünk meg, és idézzük fel kellemes úti élményeinket a Béke Parkban!

Jó tudni!: A Tanösvény túravezetője elérhető Tarpa település Polgármesteri Hivatalában, valamint a Natúrpark kisari Látogatóközpontjában.

3. NAP: Vasúttörténeti Gyűjtemény

Mielőtt útnak indulnánk hazafelé, semmiképpen se hagyjuk ki a Vasúttörténeti Gyűjteményt sem, ahol elsősorban a kelet-magyarországi vasúti emlékekkel ismerkedhetünk meg!