Aktívan Salgótarjánban

Salgótarján a Karancs-Medves tájvédelmi körzet tőszomszédságában fekszik. A város és környéke számtalan látnivalót kínál számunkra. Ha Salgótajánba utazunk, biztosak lehetünk abban, hogy egy kellemes, aktív hosszúhétvégében lesz részünk.

1. NAP–Péntek: Salgó vára

Salgótarján könnyedén elérhető közösségi közlekedéssel. A szállás elfoglalása után útnak indulunk Salgóbányára, ahol a település feletti 625 méter magas sziklacsúcson emelkednek a város egyik középkori műemlékének, a Salgó várának a romjai, melynek a környéke természetvédelmi terület. A várból lélegzetelállító panoráma tárul elénk, a szemlélődő előtt feltűnik a Bükk, a Mátra, a Cserhát és a Börzsöny vonulata, de kedvező időjárásban a Magas-Tátra havas csúcsait is megcsodálhatjuk!

TIPP! Még több érekesség, látnivaló a Novohrad-Nógrád Geoparkról, mely Salgótarján természeti környezetében fekszik itt olvasható!

2. NAP – Szombat: Salgótarján és környéke nevezetességei

Szombaton reggel korán útnak indulunk és ellátogatunk a Baglyaskő-Vár Természetvédelmi Látogatóközpontba, ahol a Látogatóközpont belső terében a Novohrad-Nógrád Geopark természeti és kultúrtörténeti értékeit bemutató kiállítás tekinthető meg, míg parkjában a helyi jelentőségű védett természeti terület, a Baglyaskő vulkáni bazaltsziklája látható. A kert többi részén a Kárpát-medence őshonos fás szárú növényei kerülnek bemutatásra.

Következő állomásunk a város északi részén található Vadaspark, ezután pedig a Somoskői Várba látogatunk, mely a szlovák–magyar határon áll, innen gyönyörködhetünk az elénk táruló csodálatos panorámában.

Jó tudni!: A Somoskői Vár Szlovákia területén található, így szűkségünk lesz útlevélre, vagy személyi igazolványra!

Délután teszünk egy kellemes, mindössze 3,5 km hosszúságú túrát. A vártól a - jelzésen indulhatunk tovább a többi látnivaló felkeresésére, melyek egy 1,5 km-nyi távolságú tanösvény mentén találhatók. Először a 9 méter magasságú, öt- és hatszögű elválású oszlopokból álló bazaltömléshez érkezünk, majd a kőtenger következik.

A közeli Krúdy-forrásnál (a vár felújítását irányító dr. Krúdy Gábor régészről nevezték el) jó ízű forrásvízzel csillapíthatjuk szomjunkat. A forrás előtt két tavacska gazdagítja a látványt.

3. NAP – Vasárnap:  Bányászmúzeum

Mielőtt hazaindulnánk, ellátogatunk a városban található Bányamúzeumba, mely az ország első föld alatti bányamúzeuma, ami egy egykoron működő bányarendszerben kapott helyet, a körülötte elterülő emlékpark pedig a szerencsétlenül járt nógrádi bányászoknak állít emléket.