Kerékpárral a Dél-Alföldön

Miért jó az Alföldön kerékpározni? Sík és könnyű terep, napsütés, végtelen rónák, pörgős városok, vad folyók és szelíd háziállatok, érintetlen területek, csupa finomságot kínáló csárdák, mérges pulik… Egyszóval mindig történik valami, ami fura, és látunk valamit, ami szép, különleges, de legfőképpen lapos. Ez persze nem azt jelenti, hogy nincsenek sunyi, 10 fokos emelkedők, melyek néhány kilométer után tűnek csak fel még a gyakorlott kerékpárosoknak is.
A Dél-Alföld a csend igazi világa, a sárba merülő bivalyokkal, a kérődző marhákkal és a védett madarak sokaságával, ha a Kiskunsági Nemzeti Park területén tekerünk. Nem ritkaság, hogy belebotlunk egy-egy nyájba, gulyába. Tiszaalpáron egy Árpádkori falut, Bugacon a Pásztormúzeumot fedezhetjük fel egy-egy állomás során, de itt találjuk Magyarország legmélyebb pontját is, ahonnan bekerekezhetünk Szegedre.

A Körös-Maros Nemzeti Park Réthelyi Látogatóközpontjában akár bérelhetjük is a kerékpárt, hogy bejárjuk a dévaványa-ecsegi láp területét. A látogatóközpontban megcsodálhatjuk a túzoknevelési program eredményét és más őshonos, magyar állatfajtákkal is találkozhatunk.

Ha csak békésen tekernénk a végtelenbe, néhány eddig ismeretlen falvat bejárva, választhatjuk Békéscsaba–Szabadkígyós–Pusztaottlaka–Gyula környékét, ahol vadasparkot, a Wenckheim-kastélyt és a kétegyházi Almássy-kastélyt nézhetjük meg, majd pihenésképpen a Gyulai Várfürdő pihentető szolgáltatásaira bízhatjuk magunkat.

Az érintetlen galériaerdők, az ártér és a Pörbölyi Látogatóközpont: ez Gemenc, ahonnan Bajáról indulhatunk útnak. Ha szerencsénk van, és jól időzítünk, éppen egy halászléfőző bajnokságba csöppenünk, Hajóson pedig a pincelátogatás biztosan kötelező program lesz. A Dél-Alföldet elhagyva, a Duna másik partján átkerekezhetünk egészen a Sárközbe, a Mohács-szigetig is. Rövidebb túra során a gátkoronákon tekerve meglátogathatjuk a Sió-zsilipet, innen akár vízi járművekre is válthatunk.

A Vajas-torok tanösvény csak 15 kilométerre fekszik Bajától, az árvízvédelmi töltésen békésen végigkerékpározhatunk. A tanösvény 800 méterén többek között a nemrég visszatelepített hódcsaládok lakóhelyével ismerkedhetünk meg.

Szintén kerékpárbarát kirándulóhely a Kecskeméti Arborétum. A különleges növénygyűjtemény bejáratánál kerékpártárolók várják ugyanis a lelkes kerekezőket. Az arborétum többek között a hazai erdőtípusokat mutatja be, és olyan különleges fajtákat csodálhatunk meg benne, mint a liliomfa és a mamutfenyő.

Plusz alföldi tippek bringásoknak

A mártélyi kalandpark éppen a Hódmezővásárhelyt Mártéllyal összekötő kerékpárút mellett található, ahol GPS-es kincskeresés, túrakenuzás, mászó- és függeszkedőpályák és sok-sok izgalom várja a gyerekeket és a felnőtteket is.

A térségben különböző szolgáltatók, cégek foglalkoznak kerékpáros túrák szervezésével és eszközök biztosításával. Ha bizonytalanok vagyunk, nyugodtan kérjük a segítségüket.

:::Kerékpáros barát helyek és rendezvények:::

- szakvezetés, szállítás

- szabadon látogatható kerékpárral is

- Be lehet jári az ecsegi lápot

- Gyönyörű környezetben, Békésszentadrástól egészen Kondorosig tekerhetünk a főutak forgalmától távol.

- Próbálra tehetjük a kerképáros ügyességünket, közben pedig meggyes finomságokat is kóstolhatunk.

- Kiváló kerékpáros célpont, tárolóval készültek a bringásokra.